Internetový obchod se zeleným mimíkem o sobě nechal zase jednou slyšet. S velkou slávou oznámil před laickou i odbornou veřejností, že se rozhodl prodávat nově elektromobily. Prý snad každý měsíc přispěchá s nějakým novým kouskem v této kategorii. A neodstartoval ničím dražším ale atraktivnějším, než samotnou Teslou. Co naplat, že její cena je astronomická i bez marťanské přirážky a že to zas taková novinka na našem trhu v konečném důsledku není. Pořád je to přeci ta Tesla, že?! Brand, který zvučí sám o sobě. A nyní takřka na dosah ruky.
Internet, konkurenční firmy a přední výrobce automobilů baví především amatérská marketingová PR komunikace a robotická eshopová umělá prodejnost vozu, která se ve dvou reálně dostupných kusech projevila jako takřka prodej vozu per hodina. Jsou to podobné umělé mechanizmy jako časové cenové bomby, akční trháky za přestřelené ceny, falešné původní ceny ve srovnání s cenou po slevě, neaktuální a umělé dostupnosti produktů atd.
Čím více se však marketing Alzy zjednodušuje, tím více se zdá, že je ve výsledku funkční. Podobného stylu se drží od jisté doby i MALL, který se od rádoby virálních videí vydal směrem k hype temátům, jako doručování balíků dronem, nebo aktuálně prazvláštní kampaní Vrkuuu. Jak uvádí Jiří Molnár, marketingový specialista z firmy RightWords Solution, velcí hráči začínají upřednostňovat kvantitativní marketing před kvalitním. „Je to reflexe na aktuální stav trhu. V době, kdy média doslova lační po senzacích a počítá se každá dosažená příčka, je celkové zjednodušení marketingové komunikace a hraní na základní instinkty nejefektivnějším nástrojem jak oslovit masy,“ komentuje dále Molnár.
A je tomu tak. Zprávu o dostupnosti Tesly v Alze otisklo „zdarma“ hned několik desítek českých médií, samotná dohra na sociálních sítích udržuje organicky kampaň při životě. Dá se tedy suše konstatovat, že Alza dosáhla toho, čeho chtěla. A nějaké další hodnocení nechme koňovi…