Extrémní zájem o slevy neustálo ani Zalando a čelí kritice za nedodržení slibů

Slevový kód, díky němuž zákazníci Zalando ušetřili 70 % z ceny objednávky, se různými kanály rychle rozšířil po celé republice. Enormní zájem ale celou akci předčasně ukončil a řadu zákazníků tak přístup e-shopu zklamal. Jak se ukazuje, Češi na slevy slyší a obchody pak bývají zahlcené a překvapeně se omlouvají, že nestíhají. Po ABOUT YOU nezvládlo nápor ani Zalando a kampaň ukončilo.

Jak rychle slevy začaly, tak rychle skončily. Německé Zalando českým zákazníkům naplánovalo týden, kdy budou veškeré produkty (i ty již ve slevě) dostupné skrze mobilní aplikaci se 70% slevou. Stačilo naházet věci do košíku a skutečně se tak stalo…

Slevový kód Zalando už nefunguje: 70% slevu znovu prodejce nedá, zájem byl moc velký

Jenže zájem českých kupujících byl tak velký, že úspěšně prošla jen první sleva na oblečení a už ta druhá, zaměřená na boty, musela být předčasně ukončena. Na zbytek slev si zákazníci počkají až do srpna a není jisté, zda to bude na všechny produkty. Jak Zalando zmínilo na své oficiální Facebook stránce “Akce je bohužel kompletně pozastavena, žádný kód PREMIUM, ani SPORT nebude aktivní.

Někteří nakupující vytvářeli několik uživatelských účtů, aby mohli slevu využít vícekrát, než povolovala pravidla. Zákazníci běžně mohli poukaz využít 2x na objednávku do 10 000 Kč, což některým očividně nestačilo. 

100 000 objednávek za 12 hodin

Akci lze považovat z části za úspěch a částečně za pravý opak. Zákazníci vygenerovali stovky tisíc objednávek a od 13. července, tedy od startu slevy na boty do jejího konce cca o 12 hodin později, to bylo přibližně 100 000 objednávek. Zájem byl tedy enormní a kdo o e-shopu doposud neslyšel, nyní jej zná přinejmenším z doslechu.

 

Zalando vrácení zboží dodrží: Stihne zásilky doručit včas?

Zalando mohlo teoreticky pokračovat v objednávkách se slevou dále, ale vypnutí slevových kupónů je pochopitelným krokem. Pokud by sklady nestíhaly a zákazníci by včas nedostali své zboží, pravděpodobně by byl negativní ohlas ještě větší, jak se ostatně nedávno stalo v případě ABOUT YOU, které mělo v mobilní aplikaci 50% slevu na vše a nestíhalo rozesílat balíky.

Doufejme tedy, že v Zalandu zvládnou co si navařili a stihnou objednávky doručit včas. V opačném případě by mohla mít kampaň spíše negativní dopad. Obchod v průběhu slev v trendech vyhledávání společnosti Google dočasně překonal dokonce e-shop Lidlu a samotnou Alzu.

Přečtěte si také