Na dojemnou vánoční reklamu John Lewis čekal celý svět. Jaká je letos?

Většina značek se musí horko těžko snažit, aby své reklamy dostala k zákazníkům. Najdou se světlé momenty, kdy se značce povede udělat z reklamy kult, nebo se jí kvůli netradičnímu zpracování podaří udělat z reklamy virál. Značka John Lewis & Partners to má ale úplně jinak. Celý svět každý rok napjatě očekává, jaká bude reklama v daný rok.

Reklamy John Lewis & Partners mají na YouTube miliony zhlédnutí, píší o nich média po celém světě a lidé je nadšeně sdílí na svých sociálních sítích. Mnozí si jistě vzpomenou na dojemnou reklamu z minulého roku s Eltonem Johnem. Jinak tomu není letos, kdy značka vsadila na dojemný příběh dráčka, který kvůli svému kýchání ohně zapaluje vše kolem.

Reklama se podle tvůrců točí kolem kouzelného přátelství a ohledně toho, jak jedno malé gesto může vše změnit. Dráček Edgar svým nadšením pro konání dobra druhým spíše škodí, ale jak lze od vánoční reklamy očekávat, vše má dobrý konec.

Ukradený dráček?

Reklama se lidem líbí a na YouTube má už 10 milionů zhlédnutí. Vlnu nevole však odstartovala autorka dětských knih Danielle Smurthwaite, která tvrdí, že je dráček z reklamy pouhou kopií jejího díla Popcorn The Unicorn. Konkrétně ve scéně se sněhulákem je přinejmenším inspirace možná. Na druhou stranu jde o dosti obecný nápad – dráček si chce hrát a omylem dětem kýchnutím roztopí sněhuláka.

Přečtěte si také