Prima to myslí vážně: Od června zakazuje přetáčení reklam při odloženém zhlédnutí

IPTV už za pár dní přijde o svou největší výhodu. Alespoň tedy na kanálech FTF Prima. Diváci nebudou moci v rámci oblíbených pořadů přetáčet reklamy.

Již za týden dojde k omezení přetáčení reklamy při odloženém (zpětném) zhlédnutí pořadů skupiny Prima. V jaké podobě se divák s reklamním sdělením setká, záleží na obchodní politice jednotlivých operátorů. Prima je první televizí, která k tomuto nepopulárnímu kroku přistoupila.

Nepopulární rozhodnutí naštvalo diváky

Řada diváků na sociálních sítích dala hlasitě najevo, že se jim rozhodnutí FTV Prima nelíbí a zmínila, že pořady bez možnosti přeskakovat reklamu bude stahovat či dokonce přestane sledovat. Najdou se samozřejmě i tací, kterým změna problémy nedělá. Z pohledu konceptu IPTV však jde o krok zpět.

„Velkou roli v našem rozhodnutí hraje i skutečnost, že zpětné přehrávání pořadů, a s tím spojené přeskakování reklamy, se těší čím dál větší popularitě. Kvůli tomu ročně přicházíme až o 300 milionů korun, které bychom mohli zpětně investovat do výroby dalšího programu. Uvědomujeme si, že celý proces implementace je pro všechny strany náročný, snažili jsme se operátorům naslouchat a umožnit jejich zákazníkům nabídnout varianty s výrazně menším množstvím reklamy,“ říká Lukáš Kubát, ředitel pro strategii skupiny Prima.

Dobré zprávy? Hledání začátku pořadu bude snadnější

Omezení přetáčení reklamy je finálně stanoveno na 1. června a bude platit u všech IPTV operátorů současně. Zároveň s tímto krokem skupina Prima zintenzivnila aktualizaci programových schémat. Divák, který bude chtít zpětně sledovat vybraný pořad, vždy vyhledá přesný začátek pořadu, a nebude tak muset ztrácet čas jeho hledáním.

Mezi prvními operátory, kteří se připravili na změny a zavedli vlastní řešení, jež zkvalitní uživatelský zážitek, je například SledovaniTV.cz. „Přestože z povinnosti nasadit omezení přetáčení reklam nejsme nadšení a víme, že se jedná se o zásah do diváckého komfortu, snažili jsme se funkci navrhnout tak, aby uživatelé stále měli možnost zpětné přehrávání plnohodnotně používat. Zároveň si budou moci koupit za měsíční poplatek doplňkový balíček „Prima bez reklam“, který jim při zpětném sledování umožní přeskakování reklam automaticky,“ vysvětluje Michal Jura, obchodní ředitel SledovaniTV.cz.

Nepřetáčej, žádá Prima diváka

Skupina Prima spolu se zavedením omezení přetáčení reklam spustila osvětovou kampaň #Nepřetáčej, která divákům vysvětluje, že příjmy z reklam jsou pro Primu jako komerční televizi zcela zásadní. Jedná se o hlavní zdroj financování výroby pořadů, a jen díky tomu mohou diváci sledovat pořady v kvalitě, na kterou jsou zvyklí. Kampaň působí přinejmenším rozpačitě, ale sdělení divákům je jasné – peníze nerostou na stromě.

Úvodní fotografie: Unsplash
Zdroj: FTV Prima

Subscribe
Upozornit na
guest
8 Komentáře
Nejstarší
Nejnovější Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
Přečtěte si také