Prima to myslí vážně: Od června zakazuje přetáčení reklam při odloženém zhlédnutí

IPTV už za pár dní přijde o svou největší výhodu. Alespoň tedy na kanálech FTF Prima. Diváci nebudou moci v rámci oblíbených pořadů přetáčet reklamy.

Již za týden dojde k omezení přetáčení reklamy při odloženém (zpětném) zhlédnutí pořadů skupiny Prima. V jaké podobě se divák s reklamním sdělením setká, záleží na obchodní politice jednotlivých operátorů. Prima je první televizí, která k tomuto nepopulárnímu kroku přistoupila.

Nepopulární rozhodnutí naštvalo diváky

Řada diváků na sociálních sítích dala hlasitě najevo, že se jim rozhodnutí FTV Prima nelíbí a zmínila, že pořady bez možnosti přeskakovat reklamu bude stahovat či dokonce přestane sledovat. Najdou se samozřejmě i tací, kterým změna problémy nedělá. Z pohledu konceptu IPTV však jde o krok zpět.

„Velkou roli v našem rozhodnutí hraje i skutečnost, že zpětné přehrávání pořadů, a s tím spojené přeskakování reklamy, se těší čím dál větší popularitě. Kvůli tomu ročně přicházíme až o 300 milionů korun, které bychom mohli zpětně investovat do výroby dalšího programu. Uvědomujeme si, že celý proces implementace je pro všechny strany náročný, snažili jsme se operátorům naslouchat a umožnit jejich zákazníkům nabídnout varianty s výrazně menším množstvím reklamy,“ říká Lukáš Kubát, ředitel pro strategii skupiny Prima.

Dobré zprávy? Hledání začátku pořadu bude snadnější

Omezení přetáčení reklamy je finálně stanoveno na 1. června a bude platit u všech IPTV operátorů současně. Zároveň s tímto krokem skupina Prima zintenzivnila aktualizaci programových schémat. Divák, který bude chtít zpětně sledovat vybraný pořad, vždy vyhledá přesný začátek pořadu, a nebude tak muset ztrácet čas jeho hledáním.

Mezi prvními operátory, kteří se připravili na změny a zavedli vlastní řešení, jež zkvalitní uživatelský zážitek, je například SledovaniTV.cz. „Přestože z povinnosti nasadit omezení přetáčení reklam nejsme nadšení a víme, že se jedná se o zásah do diváckého komfortu, snažili jsme se funkci navrhnout tak, aby uživatelé stále měli možnost zpětné přehrávání plnohodnotně používat. Zároveň si budou moci koupit za měsíční poplatek doplňkový balíček “Prima bez reklam”, který jim při zpětném sledování umožní přeskakování reklam automaticky,“ vysvětluje Michal Jura, obchodní ředitel SledovaniTV.cz.

Nepřetáčej, žádá Prima diváka

Skupina Prima spolu se zavedením omezení přetáčení reklam spustila osvětovou kampaň #Nepřetáčej, která divákům vysvětluje, že příjmy z reklam jsou pro Primu jako komerční televizi zcela zásadní. Jedná se o hlavní zdroj financování výroby pořadů, a jen díky tomu mohou diváci sledovat pořady v kvalitě, na kterou jsou zvyklí. Kampaň působí přinejmenším rozpačitě, ale sdělení divákům je jasné – peníze nerostou na stromě.

Úvodní fotografie: Unsplash
Zdroj: FTV Prima

Komentáře

Další články

Subscribe
Upozornit na
guest
8 Komentáře
Nejstarší
Nejnovější Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
Radek

Navrhuji ještě zakázat, aby během reklamy kdokoliv odcházel od televize. Na konci reklamního bloku zavést dotazník, kde divák bude muset vyplnit jaké reklamy a na co běžely. Jinak nebude moci dál pořad sledovat.

J.Brabec

To co napsal Radek je plně vystihující, co nás čeká.
Prima nás nutí sledovat reklamu, ČT zruší ČT3 a omezí sport. Co dál?!

ficus

Ať jdou s těma reklamama už do zádele. Nikdo na to neni zvědavej.

Marta

Pokud na Primě “pojedou” ve stylu Zoo apod., tak budu asi přetáčet komplet a to na jinou stanici…

Jara

Odmítám tedy platit kabelovce za služby, když mi neposkytuje jak má. Ať si to vyřídí s Primou. Přeci mi nikdo nebude diktovat co mám dělat.

Žurek Jiří

Nová totalitní opatření??Za peníze diváků a jejich času,nucená spotřeba el.energie na “Hňupárny”(Alza,Datart)

J.Brabec

Co na to udělat? Vyřadím programy TV Prima z nastaveného seznamu a nebudu se ji sledovat. Žádná sláva to u PrimaTV stejně není. Ať si pan ředitel spočítá o kolik peněz přijde.
Je to nehoráznost, nutit lidi sledovat dementní reklamy.
Uvidíme, já s TV Prima končím.

Jiřina

Při 21 reklamě jsem prepla televizi na Novu. To jste asi chtěli aby lidi přestali sledovat Primu.

Více v Videa, Ze světa
Ronaldo, Coca-Cola a voda: Krátké video zahýbalo akciemi známé značky

Coca-Cola a Cristiano Ronaldo se nyní, zdá se, nemají v...

Zavřít