„Napadli jsme Švýcarsko těsně před jejich státním svátkem.“ tak zní věta z TikToku, kterou v posledních dnech a týdnech spatřil pravděpodobně každý uživatel. Na co odkazuje?
Některé reklamy zlidověly. Neplatí to navíc jen pro legendární reklamu na Kofolu. Věta „Napadli jsme Švýcarsko“ je z reklamy na online hru Conflict of Nations: WW3, kterou mnozí ještě nedávno vůbec neznali. Na reklamu nicméně rychle začala vznikat řada méně či více povedených parodií.
Občas stačí opravdu málo. Správné načasování, hloupý komentář a virál je na světě. Lidé nejen, že reklamu sdílí a vytvářejí na ni parodie, ale její text také sdílí pod související i nesouvisející příspěvky.
Celé znění textu Napadli jsme Švýcarsko
„Napadli jsme Švýcarsko těsně před jejich státním svátkem. Hraju za Německo, ale zcela upřímně, nebyla to dobrá volba. Dochází mi plyn a zima ještě ani nezačala. Nejen, že se mi nepodařilo obsadit ani jednu švýcarskou provincii, ale oni teď zaútočili na mě. Spojím se s Francií, snad mě zachrání. Ne… teď napadli i je. Kde vzali tolik zbraní a tanků? Aha… Už to chápu. “
Parodování reklamy se už chytly i velké značky a firmy. Jednou z nich je i TV Nova, která pobavila svým videem „Napadli jsme Českou televizi“. Původní česká reklama má přes 9 milionů zhlédnutí a anglická verze dokonce více než 100 milionů zhlédnutí.
Zdroj: TikTok, Nova TV
Úvodní fotografie: Freepik