Diego Maradona a jeho příběh plný slz: Pád až na dno urychlil kokain

Měl všechno, byl slavný a bohatý a přesto nebyl šťastný. Nakonec skončil jako troska, která vzpomíná na střípky své bývalé slávy. Diego Maradona za svůj život stihl miliony pobláznit i zklamat.

V létě vstoupil do českých kin dokumentární film Diego Maradona. Možná si ještě pamatujete, jaký poprask způsobil v roce 2010 životopisný snímek Senna, výlučně poskládaný z archivních snímků. Stejný tvůrčí tým má na svědomí i film Diego Maradona.

Nástupce Pelého propadl kokainu

Maradona je dodnes jedním z nejznámějších fotbalistů, potažmo sportovců, všech dob. Už za svého života byl malý, zavalitý argentinec označován za nástupce legendárního Pelého, nicméně stejně jako svými fantastickými fotbalovými výkony se proslavil i závislostí na kokainu, napojením na neapolskou mafii a pozitivními, dopingovými kontrolami. Všechny tyto stránky osobnosti tohoto geniálního fotbalisty se snaží poodhalit dokument Diego Maradona.

Šílenec a dříč? Maradona a Diego jako dva různí lidé v jednom těle

Archivní záběry filmu doprovází mnohdy velice emotivní komentáře fotbalových reportérů, Diega Maradony samotného, jeho manželky, milenky, osobního trenéra, bývalého ředitele SSC Neapol (životního klubu Maradony), a dalších. Zřejmě nejzajímavějším tvrzením je, že Diego a Maradona jsou dvě různé osobnosti. Diego jako takový je stydlivý, upřímný a pracovitý kluk původem z jednoho z nejodpornějších slumů Buenos Aires, kterému záleží především na tom, aby zabezpečil svojí rodinu a hrál dobře fotbal.

Oproti tomu Maradona, je sebevědomá osobnost, která se objevuje vždy, kdy by byl Diego vystrašený, nebo nervózní. Maradona je sebestředný, nezdravě sebevědomý pařmen plný lidských neřestí. Maradona je osobnost, kterou si vytvořil Diego, který nemohl unést obrovský tlak okolí a Diegem vytvořený Maradona postupně převzal kontrolu nad celým jeho životem.

Tlak veřejnosti a špatní lidé z okolí pomohli uhasit velkou hvězdu

Nově uvedený dokument tak představuje a svým způsobem opravdu hodně obhajuje neřesti Diega Maradony, který podle tvůrců podlehl neúnosnému tlaku veřejnosti, spřáhl se se špatnými lidmi a stal se obětí událostí, které se kolem něj děly. To vše podporuje i smutně znějící hlas současného, starého Maradony.

Mimo již výše zmíněné se ovšem dokument věnuje i Maradonově rodině, tomu jak může být pro fotbalistu těžké se po přestupu z jiné ligy přizpůsobit jinému hernímu stylu, spoluhráčům a v neposlední řadě, jak může být sport důležitý pro lidi z chudého kraje Itálie. Ukazuje, jak jsou lidé schopní fotbalistu za jeho výkony milovat, i jak jej mohou stejně rychle zavrhnout. Snímek tak poukazuje nejenom na různé tváře slavného fotbalisty, ale zároveň na různé tváře sportovních fanoušků a veřejnosti jako takové.

Příběh donutí k slzám i ty, které fotbal nezajímá

Snímek Diego Maradona je hodně emotivní příběh slavného fotbalisty. Během filmu několikrát vyskočí slzy na tváři i lidem, které fotbal absolutně nezajímá, neboť jde především o příběh člověka.

I sportem nepolíbení lidé mohou díky unikátním záběrům obdivovat, co dokázal Maradona s míčem a mohou alespoň částečně pochopit, co může pro lidi fotbal znamenat.