Holubi a Vrkuuu.cz – proč obchod nefunguje a kdo za tím vším stojí?

Možná jste již zahlédli plakát či video s holubím triem, které bez většího vysvětlování odkazuje na obchod Vrkuuu.cz. Graficky povedení holubi lákají na obchod s velkým výběrem, spolehlivostí a tradicí v doručování. Jenže když přijdete na stránku, obchod nefunguje…

A nefunguje úmyslně. Pokud jste jako spousta naštvaných čtenářů v diskuzích na sociálních sítích a YouTube čekali, že si na Vrkuuu.cz něco koupíte, jste na omylu. Po příchodu na stránku se již týden návštěvníkům zobrazuje dokola obrázek imitující e-shop, nad kterým je vyskakovací okno s videem.

Krátká reklama s trojicí animovaných holubů láká uživatele na web, kde kromě reklamy nic jiného není. Nedozví se kdo za projektem stojí, nemůže si nic koupit, ani nezjistí kdy “onen” den spuštění přijde. A tak třeba na Facebooku, kde holuby po vzoru psa Ftefana posílají příspěvky s chybami, lidé kritikou nešetří

Dnes se podle spuštěných bannerů na internetu ukázalo, že za reklamou stojí Mall.cz. Není za ní ani komik Kazma, ani nezávislý projekt. Poměrně dobrá myšlenka s holuby ukradenými z filmu Bolt není dotažena do konce. Ano, Mall nyní bude holuby nepochybně využívat ve své komunikaci a na návštěvníky stránky spustí remarketingovou kampaň. Bude také chvíli těžit ze zvědavosti lidí, ale potenciál byl větší.

Zdroj: Radek O., Webtrh

Snaha o virál aneb když vyhazujete peníze oknem

Jak se zdá, jedná se o snahu o virál. Problémem však je, že úspěšný virál často vznikne spíše náhodou, jak si ostatně můžete přečíst v našem článku Co je to virál, jak vzniká a jak se šíří?. Mall navíc reklama nepochybně na stovky tisíc vyšla již nyní, když přihlédneme k faktu, že lze spatřit plakáty v MHD, billboardy, placená videa na internetu či spravované profily na sociální síti Facebook.

A přitom stačilo na stránku přidal další prvky, motivovat lidi k přidání lajku, odběru či jen připravit video tak, aby měl člověk chuť ze zvědavosti přijít znovu. Nestalo se však nic…

Nová videa/reklamy již vychází na YouTube kanálu Mall.cz. Otázkou zůstává, jak moc plánuje obchod využívat nových “maskotů” ve své komunikaci. 

Mall.cz – s drony obchodu jednoduchý trik vyšel, s holuby to bude mít těžké

Možná si pamatujete, jak česká média pobláznila zpráva o doručování balíků drony, které Mall.cz demonstroval na podzim minulého roku. Mall však drony nic nedoručuje, ani nemá potřebné zázemí a technologie. Pouze vzal komerčně dostupný dron, živého pilota, upevnil na něj balíček a popoletěl s ním o kus dál. Média tento laciný trik překvapivě opěvovala, lidé mluvili o doručování balíků vzduchem… A světe div se, nic se nestalo, komerčně to smysl nedává a v ČR se doručování balíků drony jen tak nedočkáme. Mall ale chytře sáhl po věci, která táhne, udělal ji tím nejlacinějším způsobem jakým mohl (dobrá, akci moderující Leoš Mareš asi hezkých pár korun stál) a všichni tleskali. Smutné, průhledné, ale fungovalo to.

Zatím to spíše vypadá, jako by marketingové oddělení Mallu vykrádá úspěšné kousky ze světa a tváří se, že objevilo Ameriku. Problém je, že se nesnaží posunout kreativu na vyšší, nebo alespoň stejnou úroveň a dělá pouze horší verze původních kampaní. Opravdu tohle na českého zákazníka platí?

Přečtěte si také