Střední káva = veliká káva? Objemově ano, alespoň v Costa Coffee

V Británií, kde je Costa Coffee stále o cosi populárnejší než v Čechách, si jeden jejich zákazník všiml, že objem veliké kávy (bez ohledu na druh nápoje) je stejný jako objem střední kávy. Řídil se nápisy na kelímcích, které přeci neklamou (Regular = střední/běžná, Large = veliká). Na pohled je kelímek pro veliké kafe alespoň o cosi vetší, ale objemově už rozdíl není tak patrný. Po přelití kávy z velikého kelímku, do kelímku s označením regular, se kelímek krásně naplní a nepřelije se.

Jak je to možné? Je dnešní svět tak zkorumpovaný, že se řetězce kaváren (netýká se to jenom Costa Coffee) spoléhají na naší únavu, kdy si kávu jdeme koupit a nemáme energii na vnímaní tohoto faktu? A bez problému tak zaplatíme o několik korun více za stejný objem?

costa_shots3costa_shots4

Je hloupý zákazník, nebo Costa krade? Ani jedno

Zaprvé musíme zmínit, kde reálně spočívá rozdíl mezi střední a velikou kávou. Primární rozdíl je v tzv. shotu kafe navíc. V malé a střední kávě máte jenom jeden shot kávy a rozdíl spočívá v dolitém objemu ostatních ingrediencí (mléko, mléčná pěna, příchuť a podobně). Ve veliké kávě však máte 2 shoty kávy a to je i zásadní důvod, proc je veliké kafe o cosi dražší než střední. Tady navýšení objemu už nehraje takovou roli, jako při porovnání malého a středního kafe.

costa_shots2

Za další musíme uznat, že káva ve videu ve velikém kelímku dodržuje své standardy a to 10mm rozdíl mezi hladinou nápoje a okrajem kelímku, zatímco po přelití do středního pohárku se dá nanejvýš diskutovat o 1 mm, který by také zmizel, kdybychom z velikého kelímku sebrali všechnu pěnu, která v něm zůstala.

Uznáváme, že objemově rozdíl není přeci jen tak velký, ale v objemu reálné čisté kávy, jakožto nejdůležitější složky, rozdíl je.




  • Komentáře

    komentářů

    Mohlo by vás zajímat

    Více v Videa
    Další reklama obchodního řetězce EDEKA, která dojala svět

    Německá společnost Jung Von Matt, sídlící v Hamburku, vytvořila reklamu,...

    Zavřít